logo

Jak reklamować narty latem? Cz. 2.

logo

Jak reklamować narty latem?
– czyli kilka słów o promocji produktów sezonowych poza sezonem. Cz. 2.

Poprzednio zgodziliśmy się, że promocja nart latem nie jest pomysłem od czapy. Dzisiaj porozmawiajmy o tym, jak ją zaplanować i przeprowadzić, aby była skuteczna i opłacalna.

Jak zapewne pamiętasz, dokonaliśmy roboczego podziału klientów surfujących po Internecie na trzy grupy:

ŁOWCY, którzy są żywo zainteresowani zakupem nowego sprzętu na posezonowej wyprzedaży;

ANALITYCY, którzy mogą rozważać zakup nowego sprzętu w późniejszym terminie;

SEZONOWI, którzy w ogóle nie myślą o zakupie nart, szykując się do urlopu na piaszczystej plaży.

Planując skuteczną kampanię AdWords powinniśmy się zastanowić, do której grupy klientów kierujemy swoje reklamy. Jest to niezwykle istotne, gdyż inaczej sformułujemy i podlinkujemy reklamę skierowaną do ŁOWCÓW, a inaczej do ANALITYKÓW.

ŁOWCY będą oczekiwać, że po kliknięciu na link znajdą się w sklepie internetowym albo na stronie zawierającej informacje o ciekawych wyprzedażach. ANALITYCY będą zainteresowani raportami lub publikacjami dotyczącymi właściwego doboru sprzętu oraz oceny nart różnych producentów. To im możemy zaoferować przesyłanie ciekawych raportów i najnowszych ofert, tym samym tworząc bazy przyszłych klientów, w kontakcie z którymi pozostaniemy dzięki autoresponderowi.

Decyzja o wyborze grupy docelowej nie pozostaje bez wpływu na formalne aspekty projektowanej przez nas kampanii. Od grupy docelowej będzie zależał dobór fraz kluczowych i związanych z nimi narzędzi (m.in. dopasowania i wykluczenia). Aby mieć pewność, że nasza reklama nie wyświetli się amatorom wodnego szaleństwa we frazach wykluczających możemy wpisać wodne i/lub nazwy konkretnych marek/producentów nart wodnych. Możemy również skorzystać z tzw. dopasowania słów kluczowych, które zależnie od opcji rozszerzy (dopasowanie przybliżone) lub zawęzi (dopasowanie ścisłe) zakres naszej kampanii.

Wybierając określoną pulę słów kluczowych pamiętajmy, że nie musi ona pozostać taka sama do końca trwania kampanii. Obserwując zapytania klientów, w każdej chwili możemy wprowadzać nowe dopasowania przybliżone i/lub ścisłe tym samym zwiększać trafność i skuteczność naszej kampanii.

Zapytasz pewnie, po co tracić aż tyle czasu i energii na bieżącą obserwację zapytań potencjalnych klientów i szczegółową optymalizację kampanii AdWords? Okazuje się, że naprawdę warto! Google premiuje dobrze przemyślane kampanie i robi to na bardzo wiele sposobów. Dobrze zoptymalizowane linki są częściej wyświetlane, zyskują wyższe pozycje na listach wyszukiwania (za te same pieniądze oczywiście) lub są zwyczajnie tańsze.

W przypadku AdWords nie trzeba dużo inwestować. Wystarczy niewielki budżet, aby przeprowadzić kampanię testową i sprawdzić, czy dla naszej usługi i/lub produktu taka forma reklamy jest opłacalna.

 

Odpowiedz

logo
logo
Powered by WordPress | Projekt Elegant Themes