logo

Czy warto reklamować narty latem? Cz. 1.

logo

Czy warto reklamować narty latem?
– czyli kilka słów o promocji produktów sezonowych poza sezonem.

Z opłacalnością reklamowania nart – i nie mam tu na myśli nart wodnych – w środku upalnego lata może być różnie. Wszystko zależy do wyboru odpowiedniego narzędzia i sposobu dotarcia do potencjalnego klienta, który może:

a) być żywo zainteresowany zakupem nowego sprzętu na posezonowej wyprzedaży – dla ułatwienia tę grupę klientów nazwijmy ŁOWCAMI; Internet jest dla nich dżunglą, w której polują na grubą zwierzynę  w postaci interesujących okazji i wyprzedaży.
b) rozważać zakup nowego sprzętu w późniejszym terminie – tę grupę nazwijmy ANALITYKAMI; Internet jest dla nich niczym nieograniczonym źródłem informacji na temat najnowszych rozwiązań, raportów i porad ekspertów, którzy podpowiadają na co zwracać uwagę przy zakupie nowego sprzętu.

c) w ogóle nie myśleć o zakupie nart szykując się do urlopu na piaszczystej plaży – tę grupę określimy mianem SEZONOWYCH, gdyż ich zainteresowania oraz potrzeby prawie zawsze odpowiadają aktualnemu sezonowi.

Dzięki dobrze przygotowanej kampanii linków sponsorowanych Google AdWords, możemy docierać do klientów z naszej grupy docelowej niezależnie od sezonu. Paradoksalnie, reklama poza sezonem może się okazać zdecydowanie bardziej skuteczna, a przez to opłacalna niż próby  wyróżnienia się na tle konkurencji w sezonie. Pewnie zastanawiasz się, jak to możliwe?

Wybierając Google AdWords płacimy wyłącznie za kliknięcia. W sezonie letnim może ich być statystycznie mniej, ale będą zdecydowanie bardziej wartościowe niż w sezonie zimowym, kiedy wszyscy teoretycznie szukamy nart. Latem odpowiednie zapytanie (frazy kluczowe wykorzystywane poza sezonem nie powinny się różnić od fraz stosowanych w sezonie) wpisują w okno przeglądarki w większości użytkownicy reprezentujący grupę ŁOWCÓW, a więc klienci rzeczywiście zainteresowani zakupem nart. Rzadziej ANALITYCY.

Ponadto, aby zwiększyć swoje szanse poza sezonem kampanię możemy prowadzić dwutorowo:

(1)    z ukierunkowaniem na ŁOWCÓW, którzy są zainteresowani zakupem sprzętu na wyprzedaży lub w promocji i chętnie pochwalą się swoją zdobyczą rodzinie i znajomym,

(2)    z ukierunkowaniem na ANALITYKÓW, którzy w tej chwili tworzą bazy sklepów i zbierają niezbędne informacje, które w późniejszym czasie pomogą im  w zakupie sprzętu.

Ukierunkowując się na ŁOWCÓW warto dodać do fraz kluczowych zwroty typu: wyprzedaż i/lub promocja, posezonowa wyprzedaż, podczas gdy reklamy skierowane do ANALITYKÓW warto opatrzyć zwrotami typu: porady ekspertów, opinie, ranking najlepszego sprzętu, itp.

W następnym wpisie opowiem Ci o reklamach skierowanych do różnych grup klientów i jak zmniejszyć kliknięcia przypadkowych internautów.

 

Odpowiedz

logo
logo
Powered by WordPress | Projekt Elegant Themes